Home Page

Marijke BLANKEN-BURGERS

 

 Marijke Blanken-Burgers è nata il 13 gennaio del 1947 all'Aja dove ha frequentato il Liceo Spagnolo Maria Virgo ed ha iniziato a giocare a bridge all'età di 16 anni

 Esperta di Finanza e di Information Technology ha lavorato e vissuto per diversi anni a Rotterdam ed è stata per alcuni anni Presidente del Bridge Club di Voorschoten, un paese poco distante dalla capitale, e un Membro del Comitato Esecutivo della Federazione Olandese.

 Più in generale, per un quarto di secolo è stata coinvolta nell'amministrazione del bridge internazionale. Dal 1999 è stata Membro del Comitato Femminile e dal 2001 al 2007 anche del Comitato Esecutivo EBL fu premiata con la medaglia di bronzo della WBF nel 2000 e con quella d'argento della EBL nel 2010.

 Sposata con Rob Blanken ha avuto due figli.

Marijke è scomparsa il 21 marzo del 2015.

Marijke Blanken-Burgers was born January 13, 1947 in Hague where he attended the High School Spanish Maria Virgo and started playing bridge at age 16.

Expert in Finance and Information Technology has worked and lived for several years in Rotterdam and was for several years Chairman of the Bridge Club of Voorschoten, a village not far from the capital, and an Executive Committee member of the Dutch Federation.

More generally, for a quarter of a century has been involved in the administration of the International bridge. Since 1999 he has been member of the Ladies Committee from 2001 to 2007 and also the Executive Committee EBL was awarded the bronze medal of WBF in 2000 and the silver medal of EBL in 2010.

Married to Rob Blanken had two children.

Marijke disappeared on March 21, 2015.

  Indice / Index

Precedente / Previous

Successivo / Next