Home Page

Hristo  DRUMEV

 

 Nato il 7 agosto del 1932, dopo aver completato gli studi di legge è stato per lunghi anni Direttore Generale del Palazzo Nazionale della Cultura del suo Paese.

 Poliglotta, ha vissuto a Sofia ed è stato Presidente del "Made in Bulgaria", che è una specie di Confindustria bulgara, Vice Presidente del Forum per gli Investimenti Bulgari, membro del Consiglio delle Camere di Commercio bulgare, è anche stato Presidente della Federazione Bridgistica Bulgara.

 Sposato con Emiliia Drumeva, bridgista di valore, è stato Campione del Mondo a Coppie Seniores nel 2002 a Montreal, Campione del Mondo Seniores a Squadre nel 1998 a Lille e, nel 2007, a ha vinto il bronzo agli Europeo Seniores a Coppie.

 È anche stato capitano della squadra femminile bulgara che riuscì a salire sul podio alle Olimpiadi Femminili di Venezia nel 1988, conquistando il bronzo a pari merito con il Canada.

Hristo ci ha lasciati il 28 giugno 2023.

Born on August 7, 1932, after completing his law studies he was for many years Director General of the National Palace of Culture in his country.

Polyglot, he lived in Sofia and was President of "Made in Bulgaria", which is a kind of Bulgarian Confindustria, Vice President of the Bulgarian Investment Forum, member of the Council of Bulgarian Chambers of Commerce, he was also President of the Bridge Federation Bulgarian.

Married to Emiliia Drumeva, valuable bridge player, he was World Champion in Senior Pairs in 2002 in Montreal, Senior World Champion in Teams in 1998 in Lille and, in 2007, he won the bronze at the European Seniors in Pairs.

He was also captain of the Bulgarian women's team that managed to reach the podium at the 1988 Women's Olympic Games in Venice, winning the bronze jointly with Canada.

Hristo passed away on June 28, 2023.

Indice / Index

Precedente / Previous

Successivo / Next