Jovana MARINKOVIC |
|
|
Jovana Marinkovic è nata il 29 giugno del 1988 a Jagodina nel centro della Serbia circa 140 km a sud est della capitale e si è laureata in farmacia nel 2013 presso l'Università di Belgrado.
Joana che oltre al serbo parla lo spagnolo e l'inglese ha iniziato a giocare whist senza nemmeno conoscere l'esistenza del bridge che gli è stato prospettato da un compagno di gioco che si era iscritto ad un corso.
Jovana che oggi vive a Belgrado ha fatto parte in alcune occasioni della nazionale giovanile serba che ha guidato nel 2011 da capitano giocatore agli Europei di Albena.
Jovana Marinkovic was born on June 29, 1988 in Jagodina, a town of central Serbia, about 140 km southeast of the capital and she graduated in pharmacy in 2013 at the University of Belgrade.
Joanna, who besides the Serbian speaks Spanish and English, has started playing whist without even knowing the existence of the bridge that he was anticipated by a playmate who had enrolled in a course.
Jovana, who lives in Belgrade today, has participated on some occasions in the Serbian youth national team who led in 2011 as a European captain of Albena.
Successivo / Next |