Home Page

Becky ROGERS

 

 Rebecca "Becky" Rogers è nata nel 1940 e per oltre 60 anni è stata una delle figure più rappresentative del bridge americano.

 Direttrice di torneo assai rinomata, innovatrice nel suo campo e ottima giocatrice, tanto da conquistare il titolo di World Women Life Master, Becky che era una specialista delle competizioni a coppie nel 2002 si è tolta la soddisfazione di vincere i Campionati mondiali a Coppie Miste.

 Seconda donna a meritare l'elezione a Direttrice di Torneo Nazionale, dopo aver fatto parte di quasi tutti i Comitati della WBF è ancor oggi attiva nella Law Commission e nel 2020 ha meritato il titolo di Membro Onorario ACBL.

Come giocatrice ha anche vinto il Keohane a squadre del 2005 e, giocando in coppia con il fratello John Grantham, Il Senior Mixed Pairs nel 2018.

Rebecca "Becky" Rogers was born in 1940 and has been one of the most representative figures of American bridge for over 60 years.

Very renowned tournament director, innovator in her field and excellent player, enough to conquer the title of World Women Life Master, Becky who was a specialist in competitions in pairs in 2002 took away the satisfaction of winning the World Championships in Mixed Pairs.

Second woman to deserve the election as National Tournament Director, after being a member of almost all the WBF Committees, she is still active in the Law Commission and in 2020 she earned the title of Honorary Member of ACBL.

As a player she also won the 2005 team Keohane and, playing in tandem with her brother John Grantham, Senior Mixed Pairs in 2018.

 Indice / Index

Precedente / Previous Successivo / Next