Home Page

Juan Carlos  VENTIN

 

 Juan Carlos Ventin Camprubí è nato a Barcellona dove si è laureato in Economia e in Statistica.

 Divorziato con due figli, nel 1986 ha fondato con sede in Barcellona e assieme all'amico Max Galcerán la Vetop che poi è diventata parte del Gruppo VG, una multinazionale con interesse in diversi settori che spaziano dall'arte all'aviazione, dalla farmaceutica, all'energia e altro.

 Ventin, che ha diretto il gruppo VG fino al 2014, nel 2004 per curare la penetrazione del mercato sudamericano si è spostato in Argentina dove è rimasto fino al 2012.

 Nel mondo del bridge è un World International Master che ha fatto parte più volte sia della nazionale spagnola che di quella argentina.

 In ambito bridgistico si è messo in luce a livello internazionale vincendo l'argento per la Spagna nei Campionato Europeo Giovanile del 1980.

 Ha poi vinto, oltre a molti titoli spagnoli e sudamericani, l'argento ai Campionati Europei a Squadre del 2002 ed il bronzo in quelli a Squadre Miste del 2007 e nella Rosenblum Cup del 2014. Nel 2018 ha conquistato la Zimmmermann Cup ai secondi European Winter Games.

Nel 2018 ha vinto il Wernher e nel 2022 è arrivato secondo nella Rosenblum Cup.

Oggi vive a Sant Andreu de Llavaneres non lontano dalla capitale catalana.

  Juan Carlos Ventin Camprubi was born in Barcelona where he graduated in Economics and Statistics.

Divorced with two children, in 1986 founded with his friend Max Galcerán in Barcelona the Vetop, which later became part of the VG Group, a multinational with interest in various fields ranging from art to aviation, pharmaceuticals, Energy and more.

Ventin, who led the VG Group until 2014, in 2004 to cope with the penetration of the South American market moved to Argentina where he remained until 2012.

In the world of the bridge is a World International Master who has been involved several times both by the Spanish and Argentinean national.

In the bridge world he become winning silver for Spain in the 1980's European Youth Championship.

He then won, in addition to many Spanish and South American titles, the silver in the 2002 European Teams Championships and bronze in the 2007 European Mixed Teams and in the Rosenblum Cup of 2014. In 2018 won the Zimmermann Cup at second European Winter Game.

In 2018 won the Wernher and in 2022 he arrived at second site in the Rosenblum Cup.

Today he lives in Sant Andreu de Llavaneres not far from the Catalan capital.

Indice / Index

Precedente / Previous

Successivo / Next