Home Page

 Mats NILSLAND

 

 Mats Nilsland è nato nel 1951 a Vellinge una cittadina circa 16Km a sud di Malmoe ed è stato un ragazzo prodigio del bridge svedese.

 È sposato con Lena, una valente bridgista con la quale gioca spesso in coppia e con la quale ha avuto due figli.

 Proprietario di una s/w factory è stato editore di un paio di riviste specializzate e collaboratore della prestigiosa Bridge World.

 Ideatore di più sistemi tra i quali il "Modern Standard" che il più diffuso in Svezia, ha ideato diverse convenzioni che hanno avuto un discreto successo. Tra queste ricordiamo la Slinkningar e l'idea di attaccare con la terza carta, anziché con la quarta, contro i contratti a colore.

 Come giocatore Mats è un World Life Master che ha vinto diversi tornei nazionali ed internazionali culminando con la conquista della medaglia di bronzo nella Rosenblum del 1986 e nella Bermuda Bowl del 1991 a Yokohama e con quella d'argento nell'Europeo a Squadre del 1991 a Killarney.

  Mats Nilsland  was born in 1951 in Vellinge a small town about 16 Km south of Malmoe and he was a boy wonder of the Swedish bridge.

He is married to Lena, with a clever bridge player who often played in pairs and with whom he had two children.

 Owner of a s / w factory was editor of a couple of prestigious magazines and contributor to the Bridge World.

 Inventor of several systems including the "Modern Standard" that the most common in Sweden, has created several conventions that have had some success.

 These include the Slinkningar and the idea of ​​leading with the third card, instead of the fourth, against a suit contract.

Mats as a player has won several national and international tournaments culminating in the conquest of the bronze medal in the 1986 Rosenblum Cup and in 1991 Bermuda Bowl, bedsides he won the silver medal in the 1991 European Teams Championships.

Indice / Index

Precedente / Previous

Successivo / Next